Turistické a cyklistické trasy kolem Grabštejna

Toužíte se někam vydat na kole nebo pěšky? Okolí Grabštejna je jako stvořené pro pěkné výlety a nezapomenutelné zážitky.

Turistická trasa: Hrádek nad Nisou – Grabštejn – Bílý Kostel

Popis trasy: startovním místem k turistickému výletu bude město Hrádek nad Nisou. Odtud budete pokračovat po žluté turistické značce na Grabštejn a dále okolo grabštejnského rybníka. Obejdete osmdesát dubů a dojdete až do Bílého kostela na stanici ČD. Jestliže vám tento úsek nestačil, můžete pokračovat dál po žluté kolem Dědičné štoly až k Buku republiky a do malebného Kryštofova Údolí.

• Délka trasy: Celkem ujdete devět kilometrů po nenáročné trase.

Turistická trasa: Chrastava – Spálený vrch – Lysý vrch – Výhledy – Václavice – Liščí hora – Pekařka – Bílý Kostel – Grabštejn – Chotyně, zastávka ČD

Popis trasy: V Chrastavě se vypravíte ke kostelu sv. Vavřince, kde vystoupáte nad Chrastavu po modré turistické značce, dále projdete lesem a dojdete na křižovatku. Vydáte se vpravo po zelené a po jednom kilometru dojdete k bývalé osadě Vysoký, tady se podíváte po zbytcích bývalého mlýna a na větrné elektrárny s vrtulemi. Vraťte se po zelené zpět na křižovatku a pokračujte zelenou nalevo až pod zalesněný kopec Výhledy, na jehož vrcholu je čedičová skála se strukturou varhan a zároveň jde o hraniční bod s Polskem. Po zelené se vydejte na Václavice a zde severně k Uhelné, kde naleznete kamennou věž větrného mlýna. Odtud se vypravte na Liščí horu, Pekařku a do Bílého Kostela. Rovněž jde jít z Václavic po zelené okolo přírodních rybníků a ten poslední je pod hradem Grabštejn, kam se zajděte podívat na zajímavé interiéry, sklepení a věž. Dále pokračujte po zelené až do Chotyně na vlak do Liberce.

• Délka trasy: Celkem ujdete sedmnáct kilometrů po nenáročné trase. Můžete vzít sebou i děti, trasa je vhodná k rodinnému výletu.

Turistická trasa: Bílý Kostel nad Nisou - Grabštejn - Hrádek nad Nisou - Dolní sedlo – Lvová

Popis trasy: Z Bílého Kostela od nádraží se vydejte po žlutém turistickém značení obcí k lesní cestě, kterou mírným stoupáním dojdete k rozcestníku Boreček. Dál se vydáte lesem k silnici a přes silnici a dál cestou mezi stromy pod Grabštejn a k rozcestníku. Vydáte se k vozovce a zde uhněte nalevo podél silnice a posléze hlavní silnicí do Hrádku nad Nisou. Projdete se okolo hřbitova až k vlakovému nádraží a od Horního nádraží pokračujte po zelené na Dolní sedlo, přes Nisu, k rozcestníku Donín a polní cestou, lesem k rozcestí. Pro další cestu vás bude zajímat modrá turistická značka až k rozcestníku Pekařův Kříž, kde se vydáte nalevo po zelené až k Polesí. Silnicí půjdete dál, mezi ploty uhnete a dojdete ke křížku na kraji lesa, dál k hlavní silnici až se ocitnete na autobusové zastávce.

• Délka trasy: Celkem ujdete takřka 18 km na středně náročné trati.

Cyklotrasa Liberec – Trojmezí

Popis trasy: vaše cesta začne v železniční stanici Krásná Studánka na severozápedě Liberce. Odtud se vydáte po zelené turistické značce směrem do osady Bělidlo a vystoupáte na nejvyšší místo. Dále pokračujte po asfaltce kolem hájovny do Chrastavy a pak na Václavice. Zastavte se na hradě Grabštejn a po prohlídce dojeďte na most do Chotyně, dál silnicí na Hrádek nad Nisou. Můžete projet Hrádek, dostat se ke státní hranici a turistickým přechodem pokračovat až do Žitavy. Pro zpáteční cestu si vyberte směr na Chotyni, Bílý Kostel, Chrastavu a dál na Andělskou Horu cyklotrasou číslo 21. Vystoupáte k malé vlakové zastávce, dál lesem na Machnín a silnicí do Stráže nad Nisou a Liberce.

• Délka trasy: Celkem ujedete 48,5 km na lehké trase určené především pro crossová kola.

Tento malebný Liberecký kraj nabízí mnoho míst, které jistě stojí za navštívení. Proto neváhejte a vyberte si z Naši nabídky ubytování, kde načerpáte nové síly k dalšímu poznáváni této oblasti.

Tipy pro výletníky

Kousek od hradu Grabštejn v malebném městečku Sobotka, můžete navštívit hezký zámek Humprecht, jež se pyšně tyčí nad samotným městečkem. Okolí je známé pro velké množství dalších památek.